First day of high school

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja det finns så mycket att skriva. Såhär såg iallafall min första skoldag ut i lektioner.
  1. Period hade jag drama. Mr.Susick är en kanonlärare, han gör hela grejen rolig. Vi är ca 10 pers i gruppen så vi är inte särskilt många och alla är jättesnälla! Dem flesta är juniors eller seniors alltså samma ålder som mig. I drama får vi göra saker som att gå upp och act inför alla vilket jag hatar! Men Mr.Susick är lite extra snäll mot mig hehe, och dessutom säger han att han kommer "skämma ut oss" i den här classen men det kommer att göra oss mer självsäkra. Om inte läraren och gruppen var så bra hade jag bytt den här klassen för jag gillar inte att prata/stå inför folk.
  2. Period var det engelska som gällde. Jag var tvungen att ta den här classen inget jag valde självmant. I denna classen är det typ bara freshmens och jag vilket inte är super kul. Läraren är helt okej dock men annars är själva uppgifterna vi får inte dem roligaste. Får se om den här classen kanske blir lite lätt.
  3. Period och Global cuisine stod på schemat. Den här klassen är också bra. Läraren är speciell, hon påminner om anna anka men väldigt snäll ändå. Nästan bara äldre elever i den här klassen också vilket får en tumme upp från mig. Vi har inte börjat göra så mycket ännu utan bara fyllt i massa olika papper än så länge.
  4. Period och det var dags för algebra. Jag har ogillat den här klassen enda sedan jag först gick in i klassrummet. Läraren skrämde mig lite smått han var såsträng och allvarlig. Själva matten var för lätt men alla mattetermer på engelska gjorde den svår. Jag stod ut i tre dagar så igår fick det vara nog, jag droppade algebra och ska ha yearbook istället.(ja mamma och pappa jag kommer inte ha matte på ett år, hoppas det är ok?) I matten var det bara freshmens och typ tre killar som var juniors så jag kände att jag hellre tar en klass med fler i min ålder därför fick det bli yearbook där dem flesta är seniors och några juniors. Jag hoppas att yearbook är kul och att det inte höga krav.
  5. Period sista perioden hade jag US history. Läraren är rolig och det blir inte allt för mycket historia snack på lektionerna då han gillar att dra sina livshistorier. I den här klassen är det också bara freshmens men det kan jag stå ut med eftersom jag aldrig läst Us history förut.
Där har vi alla lektionerna men jag antar att ni är mer intresserade av hur alla människor och skolan var i allmänhet. Det kommer ett inlägg om det senare.

Kommentarer
Postat av: pappa

Jag tycker du är modig som gör sån't du tycker är lite läskigt i drama. Håller tummarna att allt går bra, och blir kul på samma gång!

2013-08-25 @ 00:04:51
Postat av: pappa

Och förresten, inga problem med matten. Kan alltid skicka över en mattebok+övningshäfte om längtan att lära matte blir för stor. Säg bara till :)

2013-08-25 @ 00:09:16
Postat av: pappa

Grattis på namnsdagen! Idag (söndag) är det din dag Louise. Kram!!!

2013-08-25 @ 19:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0