Thanksgiving

Förra torsdagen var det Thanksgiving här. Vi var därför lediga från torsdagen till måndagen. Det var oerhört välbehövt med en långhelg eftersom man inte har höstlov.
 
Min Thanksgiving såg ut såhär, jag fick sova ut lite innan jag gick upp, tog en dusch och gjorde mig iordning. Sedan hjälpte jag resten av familjen med lite fix runt om i huset. Det var ju bara November då men julpyntningen var bannemig redan uppe, och ännu mer skulle dekoreras. Efter det slog jag mig ner framför än film i väntan på att det andra skulle göra sig i ordning och att "gästerna" skulle komma. På min värdpappas sida har dem 19 kusiner så att ha en gemensam Thanksgiving skulle bli ett jäkla stohej därför hade vi bara två kusiner, faster, farbror och lite far- och morföräldrar över.
 
När alla tills slut var här umgicks vi medan vi hjälptes åt att fixa det sista av maten. Runt sex slog vi oss till bords och åt, en massa! Givet var ju att vi skulle gå varvet runt då alla skulle säga vad dem var tacksamma för. Standrard är då att vara tacksam för sin familj och vänner, hälsa och efterrätten som väntar. Vi åt ännu lite mer mat för att sedan trycka i oss fyra olika sorters pajer och lite annat smått och gott.
 
När släktingarna flytt sin kos tyckte Alison att det var en bra idé att åka iväg och göra black friday shoppingen direkt. Reorna öppnade nämligen klockan 8 och varade hela natten och black friday förstås. Jag hittade inte allt för mycket men några enstaka tröjor fick jag ändå med mig hem. Jag hade hört en massor av skräckhistorier om galningar som blir ner trampade osv min erfarenhet skiljde sig från det dock. Vi kom hem runt ett. Åt då lite mer paj (som om vi inte hade haft nog) innan vi slockna.
 
Överlag hade jag en väldigt mysig Thanksgiving och är än idag tacksam för pajerna som det fortfarande finns lite kvar av.
 
 Katastrofal bild kvalité
 Alla var då inte med på bilderna
 
 
 
 Den obligatoriska Hollister modell-bilden
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

oj. vilka matvrak. ut o lubba nu. men trevligt verkar ni ju ha. bra!

2013-12-06 @ 21:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0