Revere High

Skolan jag kommer att gå på heter Revere high school och är en hyfsat stor skola med ca 1500 elever. Det är en allmän skola tio minuter med bil ifrån mitt hus och den verkar vara ganska bra, (rankad som en utav dem 505 bästa skolorna i USA, vet inte om det är något att skryta om) min äldsta värdsyster gick där och antar att mina värdföräldrar inte skulle sätta deras barn på en skola som inte var bra. Efter att ha googlat på skolan ett antal gånger har jag hittat en "student handbook", i den står det saker som skolans regler, dresscode och jag hittade även sporterna och de olika klubbarna man kan gå med i. Skolan har de flesta sporter, nästan så att det kommer bli svårt för mig att kunna välja. Visserligen gäller det att klara try out:sen och komma med i laget också. Klubbar hade dem också en hel lista av, såsom kör, schack, skoltidning, skidklubb, volontärklubb, pingisklubb, band, bild, speech and debate, math League, någon kärleksklubb osv osv. Hur som helst lär jag ju hitta någonting att göra efter skolan.
 
Dresscoden är ganska standard, inga shorts eller kjolar ovanför fingerspetsarna när armen ligger längs med kroppen, (make sense? kan inte formulera mig) inget transparant eller för urringat och inga tryck som symboliserar droger, tobak eller kriminalitet. Axelband på linnen får heller inte vara smalare än tre inches. Är faktiskt lite orolig för att råka ta på mig någonting som dem anser är olämpligt och så skickar dem hem mig för att byta om, bra första intryck liksom! En annan regel jag är något orolig för är det här med att inga mobiler får vara synliga under hela skoldagen, tänk om man inte hittar någon vid lunchen och alternativet att ta upp mobilen och ringa en vän finns inte, då är ens ända utväg lunch själv på skoltoan liksom. Apropå att äta lunch ensam, det är något jag hoppas på att slippa göra dem första dagarna. Min yngsta värdsyster kommer börja freshman year nu i höst så hittar jag inga egna kompisar kan jag ju alltid äta med henne. Hittade förresten deras skolmatsedel. Vill ni veta vilka fem rätter dem varierar mellan? Jo, hamburgare, (såklart) chickennuggets, burritos, hotdogs och pizza, gott! Blir nog matsäck för min del.
 
Till skolan kommer jag att ta gulskolbuss. Har hört att det bara är freshmens och spohomores som åker skolbuss för de inte har körkort, jag kommer garanterat vara den enda junior:n på den bussen, yeeey! Juste jag kommer förmodligen att vara junior för att alla utbytesstudenter blir juniors på Revere. Lite tråkigt kanske att inte få graduate men jag får väl göra det mesta annat. Kunde ju blivit sophomore vilket hade varit lite jobbigt måste jag erkänna, så ska absolut inte klaga.
 
Försökte leta upp någon lista på kurserna jag har att välja mellan men kunde inte hitta något som gick att förstå, men jag kunde däremot hitta en lista på de olika departments som de har på skolan. De har World languages department, social studies department, science department, PE/Health department, music department, math department, industrial technology department, English department, business department, art department. Och i alla dessa avdelningar har dem alltså flera olika kurser. T.ex. två utav alla kurserna man kan välja på industrial technology department är fotografi eller arkitektur. På social studies kan man t.ex. läsa psykologi, ekonomi, yearbook. Ja ni förstår.
 
Skolan uppifrån, lite tennisbanor, fotbollsplan, baseballplan och löparbana.
Sporterna man kan välja mellan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0