Halloween

Heeeeeej! Livet rullar på här borta och det blir inte allt för mycket uppdatering på den här bloggen inte. Men jag lever och har det bra. Som alla vet var det Halloween förra veckan och det är ju rätt välkänt att Halloween här i USA är en rätt big deal. Känns som att jag hade Halloween i hela två veckor.
 
Det började med en hayride för ca två veckor sen (googla om det inte låter bekant). Jag gjorde det tillsammmans med min area rep och det andra fem utbytesstudenterna här. Vi fick även plocka våra egna pumpor som man fick ta med sig hem.
 
Sedan hade jag en uppgift i min drama class att klä ut mig till en homeless woman, jag tillverkade en kostym hemma utav secondhand kläder och sedan skulle jag ha på mig den under första perioden. Det gav mig en någorlunda halloween känsla. Och Förra helgen var jag på en halloween fest, då  jag var utklädd till en nörd/skolflicka. Hittade ingen kostym så det fick bli en sista minuten lösning.
 
Förra veckan hade vi spiritweek vilket innebar ännu mer utklädnad. Jag var sjuk på måndagen då det var Americanday. Andra dagen var det camo-day men jag har inget camo så jag kunde inte klä ut mig. Onsdagen var det superhero dag. Torsdag var det Halloween så alla klädde ut sig till vad dem ville. Många hade rätt roliga kostymer medan jag klädde ut mig till kille tillsammans med en kompis. Fredagen var det klassfärger.
Freshmens-red, Sophomores- blue, Juniors- white, Seniors- Black. Alltså det säger ju sig självt men jag bar alltså vitt eftersom jag är junior.
 
På Torsdagen alltså den riktiga Halloween dagen var det ju givet att man som låtsas amerikan måste gå trick-or-treating. Jag gick tillsammans med mina kompisar systrarna Godard och en tjej Julie. Vi hade riktig otur för det regnade hela kvällen så vi sa att vi skulle skita i det men rätt som det är klockan halv åtta när vi sitter i källaren och det är en halvtimme kvar tills man måste sluta trick-or-treata bestämde vi oss för att springa runt området i regnet iallafall, vad gör man inte för godis. Vi rotar fram lite harrypotter och viking kostymer i källaren och ger oss ut i regnet. Vi gick runt i 20-30 minuter men hann ändå få riktigt mycket godis. Lyckat!
 
För att sedan avsluta min två veckors amerikanska Halloween åkte jag och två kompisar på lördagen för att gå till ett spökhus. Vi åkte först till ett som tydligen skulle vara bra, men blev hyfsat besvikna och bestämde oss då för att åka till ett annat. Vi åkte då till blossom (där jag var typ två månader sedan för att se orkestern). Dem hade byggt upp ett spökhus med 4 sectioner. Den första var garanterat läskigast, den andra gick man utomhus i skogen vilket också var kul men lerigt, tredje var som en labyrint med en massa dimma, den var inte särskilt läskig men det var suuupersvårt att hitta ut, och femte var, tro det eller ej, 3D, dem hade målat med 3D färg så man var tvungen att bära 3Dglasögon. Det var super coolt inte läskigt dock. Vår lilla spökkväll avslutade vi sedan med milkshake och burgare. 
 
Yes! There you go, en summary av min två om inte mer veckors Halloween. Ska se vad jag har för bilder att bjuda på.
 
Halloween på skolan
 
Innan trick-or-treating, jag Grace, Julie och Caroline. (Grace och Caroline är systrar)
 
Allt godis vi fick
Mer Halloween i skolan. Min drama class. (gröna är min lärare, och lägg märket till killen som klädde ut sig till en brinnande buske till vänster)
Två boyz
 
Innan andra spökhuset
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0