2014-02-26

Här sitter jag i min säng och äter en granola bar. Jag kom precis hem från min första Track träning. Eller egentligen så gör vi bara conditioning i the weightroom just nu för att det är för kallt för att springa runt tracken ute men det var kul iallafall. Jag ser definitivt fram emot tills vi kan börja träna utomhus, kommer bli härligt!
 
Annars har det inte hänt så mycket den senaste veckan. Imorgon och torsdag har vi dock finals igen, och sedan långhelg för vi är lediga på fredag. Veckan efter det är det därför alltså byte av trimester vilket betyder byte av lektioner. Precis som förra gången är jag lite nervös för det, man börjar liksom om på ny kula med lärare och kompisar osv. Hoppas verkligen att denna sista trimester blir bättre än denna. Min första trimester var absolut bättre än denna andra, hoppas den sista nu blir lika bra eller till och med bättre än första.
 
Idag höll jag även en presentation om Sverige på biologin. Vi har en annan tjej i den klassen som är från London fast inte utbytesstudent, så vi båda fick berätta lite om hur det var vart vi kommer ifrån. Jag förberede inte direkt någon presentation. Jag tog bara med mig lite bilder in på Sollentuna och Stockholm och sedan berättade jag lite basic och kul saker om det. Brukar inte gilla att prata inför större grupper eller klasser men denna gång var det lungt, tyckte det var askul istället för att vara ärlig.
 
Vid lunchen idag gick förresten vårat brandalarm på skolan vilket gjorde att vi behövde evakuera matsalen. Jag och min kompis stod där med våra lunchbrickor och undrade vad fasen vi skulle göra för vi hade ju precis köpt vår mat. Så vi tog med oss brickorna och maten ut och käkade. Det var bara minus 4 grader typ, inte alls svinkallt i t-shirt. Samma sak hände faktiskt förra veckan fast då sista perioden så ingen hade lunch. Då kom dock brandkår och hela tjodevippan så alla trodde det brann på riktigt, så det är tydligen fel på någon av brann sensorerna så den går av lite random då och då. Men för säkerhets skull måste dem evakuera skolan i vilket fall.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Låter najs med träningen, hoppas ni snart får vår ute. Hade iofs gärna bytt med dig när jag ser snö. Hade gärna åkt lite lagg.
Härligt att höra att det gick bra med din dragning om Sverige.
Kram!!!

2014-02-26 @ 21:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0