Hawaii Day 1

Nu har jag skjutit upp att skriva det här inlägget ett bra tag, men ikväll ska jag ta mig ann det. Vet inte vart jag ska börja, så jag delar upp hela resan i flera inlägg så det blir lättare för mig att skriva och förhoppningsvis er att läsa.
 
Vill börja med att säga att denna resa var nog den bästa i mitt liv. Helt underbar vecka. Innan jag åkte visste jag inte vilka personer jag skulle träffa där eller hur många vi skulle vara.
 
Jag lämnade Cleveland onsdag morgon och blev pågrund av vädret strandad på Minneapolis flygplats i Minnesota. Mitt plan till LAX var inställt men med lite tur lyckades jag få plats på ett annat plan till Seattle sen Honolulu. Jag var så jäkla lack där ett tag men klockan halv elva på kvällen landade jag på Hawaii och var då inte ens senare än vad som var beräknat från första början. Det visade sig också att jag hade varit på samma plan som ca åtta andra utbytisar utan att veta det, så det var alltså fler som hade haft stök med flygen. När vi gick av planet fick vi de obligatoriska Hawaii blomhalsbanden som till min förvåning var gjord av riktiga blommor. Det luktade gott!
 
Iallafall, väl av planet mötte vi upp resten som hade kommit innan oss och sedan började snacket om vart i Världen man var ifrån (eller i vårat fall Europa, alla var Europeer) och vart i staterna man bodde. Jag började ganska på direkten snacka med en svensk tjej Emma som också bor i Stockholm. Efter det blev det bussfärd till hotellet och sedan utdelning av nycklar till rummen. Alla drog sig till sängs rätt så snabbt då vi hade en tidig morgon som väntade. Första natten delade jag rum med en annan svensk tjej Sara och en tysk Dani. Andra kvällen bytte Dani och den tredje svenska tjejen Emma rum så vi alla svenska tjejer fick sova i samma. Bredvid vårat rum hade fyra härliga danska tjejer sitt rum och vi hade en dörr mellan oss som vi öppnade så att våra rum i princip satt ihop.
 
Första heldagen på Hawaii och vi steg upp innan sju. Vi käka frulle på stranden sen möttes vi i lobbyn allihop för att bege oss till Hanauma bay där vi skulle snorkla. Det är typ ett naturresarvat så dem har förbjudit stora grupper att åka dit, så istället för att ta en stor buss som vi gjorde till alla andra ställen delade vi upp oss i ungefär fem olika minivanar och låtsades inte känna varandra förän vi kom ner på stranden, sneeky. Jag mötte då den fjärde och sista svensken Oscar, det var lite kul för hans mormor hjälpte mig med mina ansökningar till USA.
 
Själva stranden Hanauma Bay var super härlig men snorklingen var ingen hitt. Vi lyckades dock se en sköldpadda vilket förgyllde dagen för oss alla. Vi åt också Shaved Ice vilket tydligen ska vara nån Hawaiiansk specialitet, det smakade regnbåge. På eftermiddagen kom vi tillbaka till hotellet och vi hängde då mest på shopping strippen längs Waikiki Beach vilket föresten var vart vi bodde. Vi käkade också sen lunch på trogna donken och köpte lite postcards. Vid fem var det dags att mötas i lobbyn igen innan vi gick en 20 minuters promenad till resturangen vi skulle äta på den kvällen. 
 
På resturangen fick man välja mellan fisk, kött eller kycklingen och sedan fick man grilla den själv bäst man ville på en stor grill. Efter maten hade jag sådan panik ont i magen så jag gick tillbaka till hotellet direkt men jag ville inte vara inne på hotelletrummet för mig själv så jag gick med några till stranden där de som ville nattbadade. Runt ett slocknade vi sedan på våra rum efter en sjukt bra första dag.
 
Jag och svenska Sara med våra blomhalsband
 
 
Frukost på stranden
 
Hanauma Bay
 
 
 
Sand castle in making
 
 
McDonalds
 
Grillas för fullt på resturangen
 
Såhär mysigt var det när vi gick hem på kvällarna
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Härligt, blir så glad av att höra hur kul ni haft det :)

2014-02-15 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0