Christmas

God Jul på er såhär något i efterskott! Jag har haft en nice Jul. Hade dock inte jättemycket julkänsla trots alla juldekorationer överallt, för jag gjorde ju inte de saker som jag brukar göra innan och under jul. Det enda julbak som blev av var ett pepparkakshus, trots att det var ett färdigtkit som vi bara behövde sätta ihop lyckades vi inte, så Alison kom hem nästa dag med ett nytt pepparkakshuskit för att visa oss hur det egentligen ska gå till. Jag fick alltså ingen risgrynsgröt i år, dock fick jag julskinka vilket var stämninghöjare för min del. Dessvärre måste jag säga att julmaten i Sverige (smörgårdsbord?) är bättre än här.
 
Iallafall tro det eller ej men vi gjorde annat än att käka. Den 23:dje gjorde jag min sista christmasshopping. Och den 24:de tog vi det lilla lugna sedan åkte vi till kyrkan där det sjöngs julsånger och tändesljus, det gav mig lite mer julstämning. När vi kom hem fick man öppna ett paket var. Efter det tittade jag och Grace på Love Actually medan vi slog in julklappar.
 
Nästan dag var den stora dagen. Vi blev väckta för att öppna klappar vilket tog en evighet men var supermysigt. I väntan på släkten och med några oöppnade klappar kvar gick vi och gjorde oss iordning. När alla anlänt öppnades det mer julklappar innan vi åt mat och umgicks sådär som man ska göra under juletider. Saknade såklart familjen där hemma och alla traditioner såhär under jul men överlag hade jag en fin jul!
 
 
 
I familjen här har dem en tradition att ge bort prutt-kort i födelsedagspresent. Så jag hakade på trenden och gav detta till Alison
 
 
Vårt attempt till ett pepparkakshus
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Men asså vadå HÖG julgran?! Fan vad maffigt! Och det lär ju ligga ungefär 100 paket under den där granen om inte mer! herregud...!
SAKNAR DIG! <3

2014-01-08 @ 19:01:31
URL: http://www.louisebennhult.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0