Color run

Förra helgen var väldigt bra!
 
På fredagen efter skolan gick jag hem och typ sov för jag var så trött, på kvällen kom dock Crystal över och sov här för att vi skulle upp och göra The Color run i Akron dagen efter. Vi gick upp runt åtta för att det började nio, vi fick skjuts in till down town sen var det bara att checka in för att få en t-shirt och ett paket färg. Crystal hällde ungefär hela sitt paket med grön färg i mitt hår så jag gick och oroade mig för att det inte skulle komma ut och att jag skulle behöva gå runt med grönt hår. Loppet var 5 km och det var strålande sol så det var väldigt skönt. vi gick dock mesta delen. Det var roligare så då vi kunde snacka mer dessutom var vi dumma nog att ta med en väska som gjorde ont att springa med. När vi kom i mål var vi glada och helt täckta med färg. Vi vandrade runt lite mer i Akron innan vi blev upphämtade. Väl hemma satt vi ute i solen till runte fem på eftermiddagen och bara snackade.
 
Vid halv sju hämtade Alia upp mig och vi åkte och hämtade upp Annie. Vi åkte sedan in till Cleveland för att se Annies pojkväns band spela. Så himla roligt varje gång vi är i bilen så sitter vi och jamar ut till låtar på radion, den här gången vart det Call me maybe och Fancy haha. Det var typ som en battle of the bands konsert och vi träffade några andra som vi kände där så vi hade superkul. Efter deras band hade spelat klart runt elva började jag och Alia dra oss hemmåt. Vi stannade på McDonalds först också för lite pommes doppat i glass haha mums. Sedan släppte hon av mig hemma runt midnatt.
 
Dagen därpå fick jag inte sova ut heller utan då var det bara upp och gå i kyrkan. Efter kyrkan åkte jag och Eve till poolen som vi är medlemmar i och badade. Vid sex skulle jag vara hos Annie så vi åkte hem och jag gjorde mig i ordning. Jag fick skjuts till Annies hus och vi blev sen upphämtade av Joe. Vi åkte till Walgreens och köpte på oss godis och sedan körde vi McDonalds drive-thru igen för jag hade inte käkat middag. Efter det bar det av till Barberton där vi skulle se på Drive-in movie. En sådan old fashion movie där man sitter i sina bilar eller i typ solstolar och ser på bio utomhus. Vi kom dit typ en halvtimme innan det började så vi satt och snackade i bilen. Vi såg först X-men och sen Captain America, man ser oftast två filmer. Captain America tog aldrig slut, så vi lämnade bion vid halv tre och jag tror jag blev avsläppt hemma vid tre.
 
Måndag var memorial day så då är man ledig här. Det var bara att stiga upp tidigt igen, blev väckt runt åtta. Vi skulle till Akron igen för parade. Det var min sista parade men också den längsta. Jag gjorde självklart misstaget att ta på mig jeans vilket slutade upp i att jag dö svettades. Efter paraden åkte vi till poolen igen för det var så varmt. Där begick jag ännu ett misstag och underskattade solen, så jag brännde mig lagom mycket i ansiktet fick gå runt helt röd i nyllet på tisdagen, tabbe!
 
Alltså bildkvaliten för den här helgen tar nog priset..
 
 
 
 
 
battle of the bands
 
säsmst bild från drive-in movien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0