Prom

Så igår var det prom! 
 
Dagen började med att jag vaknade upp halv tolv och kände att jag bara ville fortsätta sova, var inte alls taggad på tanken av att jag skulle nu göra saker ända tills fem på morgonen. Min kompis Alia som skulle fixa mitt hår och smink kom över runt halv två så innan det hann jag ta en dusch och till och med städa rummet. Snabb.
 
Det tog ett himla tag att göra sig redo. Jag var klar runt fem, och skulle vara på skolan vid halv sex. Familjen ville ta lite bilder ute på altanen också innan jag åkte så det blev himla stressigt. Alia skjutsade mig till skolan där jag mötte upp Lu och Crystal som är dem andra utbytesstudenterna. Halv sex började något som heter Prom-enad. Vilket är att föräldrar och elever som vill sitter i aulan och alla seniors och deras dejter går ut på scenen, så att folk kan titta och beundra deras klänningar osv.
 
Efter Prom-enaden åkte vi in till Tinger i Akron där Prom var. Alla gick in och typ tog drinkar och sedan fick man börja äta. Det var buffé så man kunde ladda upp inför kvällen, faktiskt jättegod mat. Efter efterrätt och allt var det några som broke the ice och började dansa och efter det var det bara dans hela kvällen till halv tolv. Tillskillnad från homecoming så var det faktiskt en ganska bra dj den här gången, så jag var taggad.
 
Efter Prom var slut bar det av hem för att byta om och sen till afterprom. Det hölls på en bowlinghall i montrose (var alla affärer är nära mitt hus). Det var hur mycket mat och godsaker som helst att bara ta för sig av, man kunde bowla hur mycket man ville, gambling, köra spinna hjulet och vinna priser, gå in i som någon sorts upplåsbar borg där man skulle försöka fånga papperslappar som såg ut som pengar som blåste runt och sedan fick man så mycket riktiga pengar som man lyckades fånga, det var riktigt svårt jag lyckades bara få sex dollar. Dem hade ju självklart ett photobooth också vilket alltid är favoriten. En man stod med mikrofon och lotta ut priser, folk vann allt från 100 dollar till 5 cedar point tickets, jag vann en gratis haircut och highlights, grattis, tack! Sen sa han också massor av random saker som tex om man visste namnet på någon speciell skådespelare eller så så kunde man få fem dollar. Han sa att personen med mest ringar på sig kunde få fem dollar, jag hade sex på mig så jag vann den. Sen ville han att någon som hade en borste med sig skulle visa den för att få fem dollar, och jag råkade ha en borste så fick fem dollar till. Det slutade med att jag gick hem sexton dollar och en fri klippning rikare.
 
Personligen tycker jag att prom var roligare en after prom. Föredrar dans framför bowling och gambling men kvällen i helhet var över förväntan. Jag hade så himla kul och det var verkligen som den amerikanska prom man föreställer sig för att vara kliché!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Great gatsby tema på after prom
 
 
haha så här party var det runt fyra, folk var lagom utslagna
 
 
Fräsch. Svettig och glad!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du hade helt rätt klänningen är helt annorlunda på. Supersnygg!!!
Mycket fina bilder men...var är grabbarna ;-)

2014-05-19 @ 19:37:58
Postat av: /pappa

Vacker som en dröm. Min dotter :)
Hoppas ni hade det riktigt trevligt och schejkade loss i massor.

2014-05-20 @ 11:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0