Niagara Falls

Igår hade jag en toppen dag! Min områdes representant tillsammans med en annan områdes representant fixade en liten dags utflyckt till Niagara fallen. Vi var tio ungdomar varav hälften utbytesstudenter som följde med, och alla var så himla härliga!
 
Dagen började tidigt. Jag och Eve skulle vara hos min områdes rep innan åtta på morgonen. Därefter började resan till New York state och Niagara Fallen. Vi stannade ett antalgånger på vägen för att pudra näsan och käka. Men efter 3-4 timmar var vi framme.
 
Vi stannade först på ett ställe för att se fallen. Vi gick runt och tog bilder som galningar, gick in i en giftshop, värmde oss och handla souvenirer. Sedan bar det av till en annan sida av fallen. Där var det också fint och det togs ännu mer bilder. Efter det gick vi vidare och ut på en bro högt upp i luften, där vi var så gott som i Kanada. Även då det var molnigt kikade solen fram och det blev så coola kontraster när den speglade sig i vattnet med fallen bredvid sig. Synd var det dock att det inte gjorde sig rättvist på bild. En fjärde och sista vinkel fick vi se av fallen och den måste jag säga var den absolut coolaste. Man stod precis vid kanten där vattnet droppar hur många meter som helst.
 
Vi gick in i lite mer giftshops innan vi sakta men säkert började röra oss hemmåt. På vägen hem stannade vi för att äta middag vilket vart ett bra avslut på dagen.
 
Bortsett från att det nästan var snöstorm ute och svinkallt vart dagen fantastiskt lyckad då vi fick se vattenfallen och bonda med lite andra utbytesstudenter.
 
Dagen börjar hemma hos Tina min area rep
 
Framme vid fallen, första "vinkeln" vi såg
 
Utbytesstudenter framför fallen
 



Tredje vinkeln, från bron. Solen gjorde att bilden nästan ser svart vit ut
 
Min frukost till middag, haha mums
 
Det här var bara ett urval av alla bilder som togs. Mina händer var alldeles för kalla för att ta fram kameran när vi såg fallet från fjärde vinkeln så jag har inga bilder därifrån än så länge.
 

Kommentarer
Postat av: bella

åååååh va fint lollo! :D

2013-12-09 @ 13:16:52
Postat av: pappa

Fina bilder. Kul att du fick åka dit! Kraaaam.

2013-12-10 @ 08:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0