2013-09-11

Om ni bara visste hur svårt det är att hinna med att blogga. Jag får sällan tillfälle att sätta mig ner vid datorn och skriva ett inlägg. Jag har i alla fall gjort ganska mycket sedan jag skrev sist. Jag hade en väldigt händelserik helg, var knappt hemma någonting.
 
I fredags efter skolan åkte jag, Alison och Grace och shoppade lite, Levi's jeans och en tröja var allt jag fick med hem. På kvällen skulle jag iväg och uppleva min allra första riktiga high school american football game. Jag kom dock dit sent och lämnade tidigt så jag såg inte hela matchen men jag hann se cheerande cheerleaders, biffiga fotbollsspelare och vår skolmaskot, minuteman. Varje match har ett tema och denna gången var det hawaiitema. Folk i publiken hade hattar, hawaii skjortor och solglasögon. Det var trist att jag inte fick se mer av matchen men det kommer fler tillfällen dem kommande veckorna. Revere förlorade i alla fall, vilket var tråkigt, för dem vann sin första match och det ryktades om att dem skulle vara bättre i år till skillnad från tidigare år då dem tydligen har varit sämst. Anledningen till att jag lämnade matchen tidigt var för att jag åkte hem till en kompis. Hemma hos henne hängde jag till Alison hämta upp mig runt ett.
 
I lördags fick jag äntligen sova ut. Vid tre bar det av hem till Alisons mamma där vi bjöds på lite mat. Sedan fick jag skjuts till en resturang där jag skulle ha orientetion meeting med min area representant och de andra utbytesstudenterna hon representerar. Vi åt, drack och gick igenom regler, råd och saker vi ska göra tillsammans under året. Det var jag från Sverige och fyra personer till, en från Tyskland, Tjeckien,  Frankrike och är osäker på det fjärde landet. Kul att träffa lite fler utbytesstudenter. Jag har annars bara snackat med en utbytesstudent och det är en tjej från Kina som går på min skola.
 
Sedan var det söndag och dags för kyrka. Min andra gång i deras kyrka här. Dem är med i en vanlig kristen liten kyrka, så det är en helt vanlig gudstjänst, med predikan och sång, kanske lite mer intim och entusiastisk men annars ganska lik svenska kyrkan. Efter kyrkan vankades ännu en släkt middag men denna gång hos Toms bror. Eve och Grace har 19 kusiner på Toms sida, så trots att inte alla var där så hade jag fullt upp att lära känna alla. Roliga var dem allihopa.
 
Revere football game
 
 
 
 
 
 
 
 
gula skolbussar
Mi amiga Annie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0