Länge sedan

Just nu sitter jag i Eves rum och gör henne sällskap medan hon gör lite läxor. I dag är det torsdag och jag är så glad att det är helg imorgon. Veckan har gått superfort men eftersom att jag går upp sex-halv sju varje morgon går jag runt som en zombie hela dagarna, är inte van vid att vakna så tidigt.
 
Förra helgen var det homecoming weekend. Vilket innebar hemma footballs match på fredagen och homecoming dance på lördagen. Vi hade inte spiritweek denna vecka utan vi har det veckan innan vi har hemmamatch mot våran reval skola Copley i oktober. Spiritweek innebär att man har olika teman varje dag den veckan som alla ska klä ut sig till.
 
Jag och Annie åkte till matchen och hängde där ett tag med några andra men sedan började det regna så resten av matchen blev inställd och förflyttad till lördagen. Jag och Annie åkte då med en kille Joe till ett glasställe och åt världens godaste glass. Jag köpte någon cookiedough caramel (för att allt med cookiedough är to die for!) glass och dem blandade bokstavligt ihop den framför ögonen på mig. Efter glass ätandet skjutsade Joe hem oss till Annie där vi kollade på film och Annie fixade mina naglar till homecoming. Själva homecoming dansen tänkte jag skriva mer om i ett separat inlägg.
 
Igår var jag på min första conditioning träning. Vi sprang på tracken och gjorde styrkeövningar, jag har så mycket träningsvärk idag. Eftersom att jag inte gör någon riktig höstsport kommer jag att träna conditioning måndagar och onsdagar för att hålla mig lite i form. Jag gillade det supermycket, snälla människor i gruppen och väldigt härlig coach. Vi fick i uppgift att skriva ner exakt allt vi äter de kommande fyra dagarna så hon kan guida oss i våra matvanor för hon är även den som sätter upp lunchmenyn i skolan så hon är kunnig inom kost osv.
 
Idag skulle jag gå på det första art club mötet men jag var osäker på om jag hade någon som kunde skjutsa hem mig efteråt så jag gick inte. Nu tänker ni, verkligen Louise, art club? och jaaaa! Jag har några kompisar som ska vara med i den så jag tänkte att jag kan lika gärna joina, som elev och utbytesstudent ska man ju vara så involved som möjligt så varför inte. Men som sagt missade jag första mötet så jag ska försöka närvara nästa vecka.
 
Lite homecoming dekoration i korridorerna haha
 
I fredags efter matchen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0