diversity

Jag och Crystal (en annan untbytesstudent på min skola) bestämde oss för att laga mat till min värdfamilj i fredags. Vi åkte till the grocery store och inhandlade de ingredienser vi behövde och sedan åkte vi hem till mig för att laga mat. Jag, till er stora förvånan, lagade köttbullar med potatis mos. Jag gick verkligen all in, fixade pickles, cranberry sauce istället för lingon sylt för det går inte att få tag på, och givetvis brunsås. Crystal lagade ris med någon super god tomat-ägg sås.
 
Vi hade så himla roligt i köket. Tom gillar verkligen att laga mat så han var självklart med och tog lärdom av nya tekniker, hjälpte till att hitta redskap och skära lök. Eve sprang runt med kameran och dokumenterade det hela. Köttbullarna blev faktiskt förvånansvärt bra med tanke på att jag hade svårt att följa receptet då jag inte visste hur mycket 1kg köttfärs var. Jag chansade lite när det kom till mängden av ingredienser vilket ledde till köttbullar som kunde mättat en hel armé. Både riset och köttbullarna var högt uppskattade av familjen.
 
Här näst blir det att baka bullar och sedan har jag även ett lax recept som jag skulle vilja göra.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Mums!

2014-04-08 @ 23:38:43
Postat av: Anonym

Mums!

2014-04-08 @ 23:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0