New York

Att jag en helg för två veckor sedan åkte till New York City, för att möta upp min amiga Elsa nämnde jag inte på bloggen.
 
Jag flög dit tidigt på lördagen och var där till onsdagen då dem också åkte hem. Det var så himla kul att se Elsa igen och i NYC för den delen! Kändes som att vi hade träffats igår men det hade ju faktiskt gått ca åtta månader sen jag sett henne.
 
Vi hade så himla tur med vädret alla dagarna, förutom tisdagen då men vad gör det när vi hade sånt brak väder det första dagarna. Inte trodde man att man skulle behövt solkräm och gå runt och svettas inte (det syntes på elsa någorlunda också, hon brände sig rejält och hennes bränna forma en krage, alltså jag kunde inte sluta skratta). För att bara vara där i fyra dagar tycker jag att vi hann med hur mycket som helst.
 
Vi bodde nära Central park så där promenerade vi, hängde och åt glass, vi gick ju självklart till Times Square, tappade bort oss i ett industri område, fika, åt lunch och shoppa i Soho, vandra på upper east side, åkte upp i Empire State building kl 12 på natten, åkte en lite för lång båttur runt Manhattan (därav elsas bränna), såg frihetsgudinnan och Tommy Hilfiger, gick på musikal på broadway, och sist men inte minst åt pizzaslices.
 
Jag hade en super vistelse i NYC tillsammans med alltid så härliga familjen Lannge!
 
 
 
 
 
 
Vi hittade en svensk godis affär
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

stort plus till dig för du är så världsvan, och stor puss till dig för du är vår underbara dotter, och stor kram till the langes for taking good care! /pappisenpåtågetfrånkarlstad (också världsvan asså)

2014-04-29 @ 18:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0