so far so great

Ska försöka summera det senaste dygnet lite kort. Sist jag skrev var innan vi åt middag. Efter middagen såg jag på film och någon serie med Alison (värdmamma) medan jag åt min ben&jerry som Alison köpt varsin till mig och Eve. Dagen där på skulle vi åka och köpa schoolsupplies men så blev det icke. Istället hann jag bara upp och äta frukost innan Thomas ropar att vi måste åka. Vi skulle bli upphämtade av Eves faster Susan som skulle ta oss till frisören där Eve skulle klippa sig. Det var tydligen ingen vanlig frisörsalong så medan Eve klippte sig fick jag och Susan en hårstyling. Dem tvättade håret med utsedda prudukter som skulle passa ens hår, man fick massage och ansiktstvätt, sedan hårstyling och tillsist lite make-up. Det var skönt med ompyssling haha. När vi var klara där åkte vi till en utomhus mall där vi åt middle east lunch och sen gick vi in på h&m för att köpa lite små grejer till Eve. Efter det bar det av till en annan mall men denna gång inomhus. Där skulle vi hälsa på Susans son som jobbar på Abercrombie. Vi hann inte vara där länge innan vi var tvungna att åka för att Thomas och Alison skulle hämta upp mig och Eve för att sedan åka vidare hem till några av deras familjekompisar. Den familjen hade fyra söner var av den yngsta fyllde år så han hade ett litet kalas alltså var huset fullt av små gossar. Vi åt pizza sen blev Eve och jag utdragna att spela lasertag med småkillarna. Vi sprang runt och skjöt på varandra ett tag innan det var dags för tårta. Jag var så mätt så jag klarade absolut inte att äta tårta. Den äldsta sonen i familjen hade en helt ny Jeep som han precis tagit av taket på. Han gav mig och Eve en liten åktur och det var hur härligt som helst. Han dunkade på musik och körde fort så håret bara blåste åt alla håll. Jag och Eve kom överräns om att det kändes som scenen i "The perks of being a wall flower" när dem kör igenom tunneln, för er som sett den filmen. Så nu har jag en ny kärlek till Jeepar. Efter vår lilla awesome ride bar det av hemmåt. Väl hemma tog jag och Eve tag i min upp packning. Vi hängde in allt i garderoben eller la det i lådor. Sedan delade vi med oss av våra kunskaper av svordomar på diverse språk innan vi gick och la oss. Nu sitter jag på min säng hyfsat nyvaken och väntar på att resten av huset ska vakna till liv. Vet inte riktigt vad vi ska göra idag dock, förutom att vi förmodligen ska till gymmet och sedan ikväll kommer lite släkt över på söndagsmiddag.
 
Ben&Jerrys och lite die hard (kass iphone bild jag vet)
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Vilken helmysig familj, händer ju massor. Coolt med jeep. Ingen aning om filmscenen men det var förstås filmstjärnelikt när du åkte cab :). Blev också sugen på glass, så sitter nu här och gottar mig med vanliljglass och röda vinbär och läser USA bloggar - din, Emilias, Vendelas och Louise B. Jättekul att följa alla. Kram Louise!

2013-08-18 @ 23:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0