Akron, Ohio

Sommaren 2012 bestämde jag mig för att jag ville åka till USA och uppleva livet som High school student i ett år. Det var menat att jag skulle åka med en utav det stora svenska organisationerna men efter många om och men blev det bestämt att jag skulle åka med den amerikanska organisationen ASSE (de jobbar för svenska explorius). Jag satte igång med mina ansökningar och vid slutet av december skickade jag in mina sista papper till ASSE.
 
14 februari fick jag ett mejl. I mejlet stod det att jag hade blivit placerad hos en värdfamilj i Ohio. Familjen består av mamma,pappa, storasyster och lillasyster. Både min värdpappa och värdmamma jobbar som jurister, Min äldsta värdsyster har precis tagit examen, alltså gått ut college och bor nu i New York, medan min yngsta värdsyster ska börja första året på High School. De har även fyra andra små familjemedlemmar, nämligen katterna Socks, Sid, Sammy (hur jag nu ska kunna skilja dem åt) och sist och förmodligen även minst, lilla hunden Roxy. Jag är uppväxt men en äldre och en yngre bror så det faktum att jag nu ska få två systrar gör mig överlycklig. Precis som alla andra barn har även jag, när jag var yngre önskat mig en hund i julklapp så att få gosa med Roxy i ett år ska bli super. Förutom sina djur har familjen intressen som att gå på promender, gå på bio, umgås med släkt och vänner, bada, gå på nöjesfält, läsa, ja de gillar väl att göra det mesta som vanliga familjer gillar att göra. Min värdpappa tycker tydligen väldigt mycket om att laga mat så i ett utav mejlen jag fått av dem skrev de att han såg fram emot att jag tog med mig recept på god svensk mat. Kanske alltså är dags för mig att börja öva på att göra köttbullar! Nästan varje söndag brukar de ha släkt över på middag vilket betyder att jag kommer att få träffa och lära känna dem också.
 
Staden jag ska bo i heter alltså Akron och är Ohios femte största stad med sina ca 600 000 invånare om jag förstått det hela rätt. Jag bor ju självklart inte mitt i stan utan i en förort som heter Richfield tjugo minuter utanför Akron. 40 minuter tar det annars att åka till en ännu större stad, Cleveland, där jobbar även min värdpappa. Richfield verkar som ett mysigt ställe med mycket grönt framförallt granar och sjöar, låter precis som Sverige jo tack jag vet men det blir säkert grymt. Annars då? Jo det finns ett köpcentrum inte allt för långt bort, tio minuter med bil för att vara exakt. Där hittar man Starbucks, Macy's, Abercrombie & fitch osv. För övrigt verkar det precis som på många andra ställen i USA där det inte är gångavstånd till något annat än grannen vilket kommer göra mig väldigt beroende av någon med en bil och ett körkort. Gör ett annat inlägg om skolan för annars blir det här inlägget så jäkla långt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0