Hawaii day 4

Fjärde dagen på Hawaii och vi hade väldigt bra väder. Morgonen började inte så där jätte tidigt men vid 8-9 tiden åkte vi till vulkanen Diamond Head. Vi skulle gå på en liten hike. Det var väldigt varmt och svettigt men våea chaporons sa att ju snabbare vi gick upp och ner ju snabbare kunde vi åka tillbaka till hotellet och Waikiki beach och få fritid. Så jag tror det tog oss ungefär en timme att gå upp och ner. Utsikten från toppen var väldigt fin, när man såg ner på det turkosa havet och sen dem gröna bergen. Dock hade jag inte med mig min kamera för jag ville inte släpa upp och ner på den.
 
Vi kom tillbaka till hotellet runt halv elva och kunde då ta oss till stranden. Vi låg och stekte i solen ett tag, men sedan bestämde vi oss för att kolla upp hur mycket det skulle kosta att hyra lite surfbrädor och gå ut och surfa lite. Eftersom vi var en grupp på runt tio personer som ville hyra brädor så fick vi discount, vilket gjorde att det blev 10 dollar per person för en timme och ville man sedan vara ute fler timmar var det 5 dollar per extra timme, vilket var ett jätte bra pris!
 
Innan vi surfa gick vi till McDonalds och köpte lite lunch som vi tog med och åt på stranden. Sedan gav vi oss ut i vågorna. På vägen ut så jag två sköldpaddor. Sedan låg vi och surfa ett tag innan det blev dags att gå in för det hade gått en timme. Men solen stekte fortfarande och det var så himla härligt att ligga där i det turkosa vattnet och guppa på surfbrädan så jag och två andra bestämde oss för att köra en timme till. Dock var det inte mycket vågor så jag fick endast tre stycken som jag faktiskt kunde ställa mig upp på.
 
När våra två timmar hade gått gick vi till hotellet och gjorde oss i ordning. Den kvällen fick vi bestämma själva på vilken resturang vi ville äta på. Efter att vi tappat bort hälften av gruppen blev det Hard Rock Café igen. Och självklart senare på kvällen, Frozen Yoghurt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0