First track meet

I Tisdags hade jag då alltså mitt första track meet. Det levde definitivt upp till förväntningarna! Att springa var jäkligt jobbigt och nervöst men allt däremellan var kul, att bara gå runt och snacka och hänga med teamet medan vi kollade på andras event. Meetet varade till 8 på kvällen så när jag kom hem var jag dötts trött, slocknade innan tio någongång. Eftersom detta var vårat första meet sa vår coach att ta det mer som en träning och inte ha för höga krav. Det är inte heller säkert att vi i framtiden kommer göra eventen vi gjorde i Tisdags vi håller fortfarande på att se vem som är bra på vad osv.
 
Jag sprang iallafall 100m, 400m, och 200m. Det gick helt okej, inga rekordprestationer, men kom inte heller sist. Jag måste verkligen ligga i och träna nu för att förbättra mig för det är så mycket mer konkurrens än vad jag hade väntat mig. Skulle vara så himla kul att bli riktigt vass på något av eventen. Nästa meet väntar nästa Tisdag, då mot Highland high school, ser fram emot det!
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Kämpa! 400 meter är riktigt tuff distans, bara för de hårdaste :)
Lycka till på kommande meet!

2014-04-08 @ 23:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0