Tornado watch

Igår, måndag, var  det riktigt dåligt väder här hela dagen. Men runt åtta tiden blev det enormt mycket värre och en riktig storm drog in över oss. Mina värdföräldrar satt vid varsin tv och följde tornadon på en lokal kanal för att se exakt när den skulle dra in över vårat neighborhood. Det öste ner regn, blixtrade varannnan sekund typ, och åska himla mycket. Även telefonerna plinga till med varningar om tornado emergancy. Vissa områden blev även tillsagda att gå ner och ta skydd i källaren, det behövde dock inte vi göra.
 
Imorse klockan sex på morgonen knacka Tom på sovrumsdörren och sa att skolan var inställd idag. Den hade tydligen blivit flodded. Då stängde jag av larmet och somna om. Efter en riktigt skön sovmorgon gjorde jag och eve god pannkaks brunch och satt oss ute i den 30 gradiga solen och åt. Resten av dagen spenderade jag också utomhus i solen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0